Als sluitstuk van de interne competitie werd op vrijdag 14 juni de grote en kleine finale gespeeld in een wedstrijdvorm “the best of three”. De winnaar moest dus 2 keer winnen van zijn of haar tegenspeler.

De eerste ronde, van de grote Finale om plaats 1 en 2, tussen Jan Mos winnaar van groep 1 en Harm Lotterman winnaar van groep 2, kwam maar moeilijk op gang. Na tien beurten stonden er maar een paar punten op het bord. Maar daarna brak Harm de ban met een serie van 10 caramboles! Hij moest er 23 maken en was met deze serie meteen goed op stoom. Jan haalde nog wat in, maar moest de overwinning toch aan Harm laten.

In de kleine Finale speelde Frens van Egten tegen Aaltje Withaar om plaats 3 en 4. Frens speelde meteen zeer sterk met in het eerste deel een gemiddelde van boven de 2 caramboles per beurt, dit was voor Aaltje ondanks haar goede spel niet bij te benen.

In de tweede partij van Jan tegen Harm ging het lange tijd mooi gelijk op en bleef het spannend tot aan het eind. De toeschouwer hielden de adem in en je kon soms een speld horen vallen. Uiteindelijk kon Harm de partij mooi afronden en daarmee Egbert Tissing, de kampioen van vorig jaar, opvolgen.

Frens won ook, zij het nipt, en werd daarmee nummer 3.

Na afloop werden de spelers toegesproken door de voorzitter, nadat hij de organisator van de interne competitie, Jan Coeling, had bedankt voor al zijn werk. De toeschouwers die in grote getalen aanwezig waren ondersteunden dit met een warm applaus.

De voorzitter memoreerde dat de spelers eigenlijk al kampioenen waren, zij vormden immers de top 4 na 231 wedstrijden!

Harm werd natuurlijk extra in het zonnetje gezet en hij mocht de beker in ontvangst en mee naar huis nemen.

Al met al een geslaagde competitie en een mooie finale dag.

Voor een sfeerimpressie zie de fotogalerij.