Het bestuur heeft subsidie aangevraagd bij sport Rune voor het moderniseren van de scoreverwerking. Deze subsidie is toegekend!

Een werkgroepje bestaande uit Albert Meekhof, Jan Boxma, Charlie Horevoorts, Roel Fien en Willem van Veenendaal zijn aan de slag gaan om de overgang voor te bereiden. Het systeem is door Charlie, Roel en Willem getest en de spelerslijsten ingevoerd. Albert, Charlie, Roel en Willem hebben de nieuwe scoreborden opgehangen in de zaal. Het gebruik van de scoreborden wordt nu twee weken bij elke speelgroep begeleid, maar gaat eigenlijk na een eerste uitleg al best goed. Uitzonderlijke situaties, zoals het van speler veranderen terwijl de andere speler nog speelt, vraagt soms nog uitleg.

Gaande de partij is op de nieuwe borden te zien hoeveel caramboles je maakt per beurt, wat de totaal stand is, wat het gemiddelde tot dat moment is, met welke kleur bal er gespeeld moet worden en hoeveel caramboles je nog moet maken tijdens een competitiewedstrijd. Buitenbeeld wordt het hele wedstrijdverloop bijgehouden en is desgewenst oproepbaar.

De Belgische telling bij de interne competitie, bij het visitebiljart en de maandagcompetitie is eenvoudig op te maken vanaf het scorebord.