Zaterdag 16 september “Open dag”

In de gemeente De Wolden houden veel verenigingen op zaterdag 16 september hun open dag. Dit is een dag waarop geïnteresseerden kennis kunnen maken met een club waar ze meer over willen weten.

Biljartclub “De Tump” te Ruinen is op die dag open in de kantine van Sporthal de Marse. Hier wordt van 10 tot 14 uur gebiljart door de eigen leden, maar zijn ook bezoekers welkom om een partijtje mee te spelen. Op de locatie zijn keu’s aanwezig voor degene die geen eigen keu hebben.

Op deze dag worden er wedstrijdjes 10 over rood gespeeld

Zoals de naam al doet vermoeden speel je elk te maken punt EERST via de rode bal. Ieder speelt met dezelfde witte bal! Raak je de rode bal niet dan raak je alle reeds gemaakte punten kwijt en moet je weer vanaf 0 starten. Raak je de rode bal wel maar maak je geen punt dan gaat de beurt over naar je tegenspeler.

Heb je 8 punten gescoord dan sta je vast en kun je je punten niet meer kwijt raken. Het laatste punt moet gemaakt worden door een drieband stoot. Dit om nog lang de spanning erin te houden!!

Per spel legt elke speler € 1,- in. De winnaar mag de pot uithalen. De inleg is afhankelijk met hoeveel spelers de partij gespeeld wordt.

Mogelijk wordt er vanuit de gemeente nog gezorgd voor een lunch, maar hierover volgt nog bericht.