Welkom bij Biljartclub "De Tump" Ruinen

Biljartsport, maar vooral gezellig een balletje stoten

Nieuwe coördinator visitebiljart

Na het vertrek van Willem Strijker als coördinator van het visitebiljart heeft Willem van Veenendaal de leemte tijdelijk ingevuld. Thans heeft Cees v.d. Haven laten weten dat hij deze taak op zich wil nemen. We wensen Cees succes bij de uitvoering van deze taak.

Finale interne competitie 23- 24

Als sluitstuk van de interne competitie werd op vrijdag 14 juni de grote en kleine finale gespeeld in een wedstrijdvorm “the best of three”. De winnaar moest dus 2 keer winnen van zijn of haar tegenspeler.

De eerste ronde, van de grote Finale om plaats 1 en 2, tussen Jan Mos winnaar van groep 1 en Harm Lotterman winnaar van groep 2, kwam maar moeilijk op gang. Na tien beurten stonden er maar een paar punten op het bord. Maar daarna brak Harm de ban met een serie van 10 caramboles! Hij moest er 23 maken en was met deze serie meteen goed op stoom. Jan haalde nog wat in, maar moest de overwinning toch aan Harm laten.

In de kleine Finale speelde Frens van Egten tegen Aaltje Withaar om plaats 3 en 4. Frens speelde meteen zeer sterk met in het eerste deel een gemiddelde van boven de 2 caramboles per beurt, dit was voor Aaltje ondanks haar goede spel niet bij te benen.

In de tweede partij van Jan tegen Harm ging het lange tijd mooi gelijk op en bleef het spannend tot aan het eind. De toeschouwer hielden de adem in en je kon soms een speld horen vallen. Uiteindelijk kon Harm de partij mooi afronden en daarmee Egbert Tissing, de kampioen van vorig jaar, opvolgen.

Frens won ook, zij het nipt, en werd daarmee nummer 3.

Na afloop werden de spelers toegesproken door de voorzitter, nadat hij de organisator van de interne competitie, Jan Coeling, had bedankt voor al zijn werk. De toeschouwers die in grote getalen aanwezig waren ondersteunden dit met een warm applaus.

De voorzitter memoreerde dat de spelers eigenlijk al kampioenen waren, zij vormden immers de top 4 na 231 wedstrijden!

Harm werd natuurlijk extra in het zonnetje gezet en hij mocht de beker in ontvangst en mee naar huis nemen.

Al met al een geslaagde competitie en een mooie finale dag.

Voor een sfeerimpressie zie de fotogalerij.

Juni 2024 Krantenartikel

Deze maand heeft een mooi artikel over onze biljartclub gestaan in o.a. Het Dagblad van het Noorden, De Westervelder Wolder Courant geschreven door journalist Hans Jut na een interview met Cees v.d. Haven. Onderstaand wordt dit artikel integraal weergegeven.

14 juni finales interne competitie

Op 14 juni worden de grote ( plaats 1 en 2) en kleine (plaats 3 en 4) FINALE gespeeld van onze interne competitie. De competitie heeft bestaan uit 231 wedstrijden, 110 in groep 1 en 121 in groep 2.

Jan Mos en Harm Lotterman spelen de grote finale door de beste van 3 wedstrijden te spelen.

Frens van Egten en Aaltje Withaar spelen de kleine finale om de derde plaats, ook door de beste van 3 wedstrijden te spelen.

Een finale wordt natuurlijk extra speciaal door de komst van veel toeschouwers!!

31-05- 2024 Groepswedstrijden klaar

De laatste wel zeer spannende groepswedstrijden van de interne competitie werden gespeeld op de gezamenlijke inhaalmiddag voor groep 1 en 2.

In groep 1 stond er nog 1 wedstrijd op het programma. Frens van Egten kwam uit tegen Arend Scheper. Frens kon nog gedeeld kampioen worden. Het zat hem echter niet mee. Hij kreeg veel moeilijke ballen te verwerken en kon het uiteindelijk niet bolwerken tegen Arend. Hij scoorde wel voldoende Belgische punten om op de tweed plaats gelijk te eindigen met Hiltjo de Groot. Het onderling resultaat is wat beter voor Frens en hij zal dan ook op 14 juni de kleine finale spelen om de derde plaats.

In groep 2 waren nog 3 wedstrijden te gaan. Marijke Valken moest het nog opnemen tegen Aaltje Withaar, Jan Bergman en Harm Lotterman. Op donderdagochtend werd al een wedstrijd gespeeld tegen Aaltje. Aaltje behaalde de overwinning en dat bezorgde haar de tweede plaats in groep B. De partij tegen Jan was kort, maar krachtig. Marijke was zeer snel bij de door haar te maken caramboles en daarmee de winst. Tegen Harm Lotterman behield Marijke lange tijd een voorspong,, maar uiteindelijk moest ze met nog 1 carambole te gaan de winst toch laten aan Harm. Hij werd hierdoor tevens de winnaar van groep B en zal het dan ook opnemen in de finale tegen Jan Mos, de winnaar van groep 1.

Het is toch wel heel bijzonder dat in groep 1 na 110 wedstrijden en in groep 2 na 121 wedstrijden in de allerlaatste wedstrijd het groepskampioenschap werd beslist!!

De eindstand en de persoonlijke resultaten zijn te vinden onder het kopje competities. Ook vind je daar het gemiddeld aantal gemaakte caramboles gebaseerd op het gemiddelde per beurt x 30 van elke speler.

17-05-2024 interne groep 2

De interne competitie is op 3 partijen na gespeeld. Marijke Valken gaat het nog opnemen tegen 3 tegenstrevers Aaltje Withaar, Jan Bergman en Harm Lotterman. Met een prachtige eindsprint ( 36 punten uit 3 wedstrijden) is Roel Fien op kop gekomen van groep 2. Willem van Veenendaal is uitgeschakeld voor het kampioenschap. Aaltje en Harm kunnen de koppositie nog behalen.

Voor de totale uitslag en stand zie ook het onderdeel van de website Competities– groep 2.

« Oudere berichten