Geert Pieters schreef het volgende stukje voor de website over het toernooi.

Er is in de week van 19 t/m 23 dec. een zeer geslaagd en gezellig 4-ballen toernooi georganiseerd in het dorpshuis Buddingehof, te Ruinerwold. Er hadden zich 4 dames en 28 mannen aangemeld voor deelname. Vanuit Ruinen namen Albert Meekhof, Grietje Pieters en Geert Pieters deel. Het was echt een regio gebeuren en er werd veel gelachen.

Bij een 4- ballentoernooi speelt elke speler met de witte bal. Wordt de gele en de rode of paarse bal geraakt telt dit voor 1 punt. Wordt de paarse en de rode geraakt dan betekent dit 5 punten. Worden de 3 ballen geraakt dan telt dit voor 20 punten! Dit is een zogenaamde super carambole. Als je over de voor jou te maken caramboles heen gaat moet je het dubbele aantal maken. In bijna alle partijen werd wel een super carambole (de witte bal raakt de gele, de rode en de paarse bal) gescoord en soms wel meerdere keren.

De 2e plaats voor Geert Pieters

Ik was blij en verrast dat op de tribune een bestuurslid van onze vereniging had plaatsgenomen. Hij was er getuige van dat Grietje en ik ons plaatsten voor de finale poule (8 personen) welke werd gespeeld vrijdag 23 december en om 20.30 uur begon. Albert had helaas het toernooi moeten verlaten, nadat hij 1 carambole te veel had gemaakt en daardoor het dubbele aantal caramboles moest maken.

De finalisten werden met muziek, die ze zelf hadden uitgekozen en tussen een erehaag doorgelopen naar het biljart (indrukwekkend) begeleid. Door ons is gestreden om de plaatsen 7 en 8 en de plaatsen 1 en 2. Uiteindelijk zijn we als 8e en 2e geëindigd.

De biljartzaal was veel te klein om alle belangstelleden een zitplaats te bieden. Het zou wel leuk zijn als er bij onze vereniging in Ruinen wat meer belangstelling zou komen voor deze tak van biljarten. Het was werkelijk een geweldige sfeer.