Op vrijdag 4 oktober werd de eerste ronde van de nieuwe interne competitie gespeeld. Deze competitie kent een nieuwe telling. De speler die zijn of haar te maken caramboles maakt krijgt 100 punten. Als deze speler wint van de tegen speler dan komen er 20 bonuspunten bij. De partij gaat over 25 beurten en is dus niet afgelopen wanneer een van de spelers zijn of haar caramboles heeft behaald. Een speler kan dus ook meer dan honderd punten scoren, maar ook minder.

In deze wedstrijd was Harm Lotterman zeer op dreef. Hij had 21 caramboles te maken, maar eindigde met het dubbele nl. 42 caramboles in 25 beurten. Hij veroverde de topscore van de middag met 200 + 20 bonus punten voor de winst!

Harm Bakker was ook zeer op dreef, tijdens de eerste partij had hij een gemiddelde van 2,52 per beurt! En zijn 2e partij was nog beter met 2,72 per beurt.

Er werd toch goed gespeeld, veel speler scoorden boven de 100 punten bij hun spel zonder bonus en maakten dus meer caramboles dan hun eigen gemiddelde!

De nieuwe telling beoogd een eerlijker score. Deze kwam mooi tot uitdrukking bij Geert Pieters. Hij moet 32 caramboles maken, maar had pas 9 caramboles gemaakt toen zijn tegenspeler al zijn te maken caramboles had behaald. Bij een Belgische telling had hij slechts 3 puntjes behaald. Lopende partij ging het steeds beter en behaalde hij meer dan zijn te maken caramboles en kon hij 103 punten bij schrijven.

De volgende wedstrijd staat gepland voor 18 oktober.