Op vrijdag 22 september vanaf 13.00 uur vindt onze eerste inloopsoos plaats. Dit is een moment waarop u van harte welkom bent om te biljarten, bij het biljarten te kijken, een kopje koffie of iets anders te drinken en gezellig wat te praten. Tijdens deze inloop zijn ook niet leden welkom, misschien een mooie gelegenheid om een kennis, familielid of partner eens mee te nemen en kennis te laten maken met de club. Tijdens deze eerste inloop soos gaan we onder leiding van Jan Coeling het biljartspel “Kastje stoten” doen.

SPELREGELS

Er wordt overal in ons land kistje spel, stoten enz. gespeeld. Overal op verschillende wijze.

Bij ons zijn de volgende regels van kracht.

Het spel wordt gespeeld met een kistje,

1 witte bal en 1 rode bal.

Het kistje wordt midden op het biljart gezet in de lengte richting van het biljart.

Het aantal deelnemers is onbeperkt. Elke deelnemer zet bv. 3 muntstukken in. Degene die de muntstukken het eerst kwijt is valt af.

Iedere speler gaat van aquit, men mag per beurt maar 1 x stoten. De witte bal (de stootbal) op de beneden- midden aquit, de rode op de midden-boven aquit. De eerste stoot gaat via een losseband stoot naar de rode bal, indien men mist kost dat een muntstuk, deze wordt op het kistje gedeponeerd.

Degene die als langste zijn munten behoudt, mag na afloop alle munten op het kistje innen.